Czytelnia

Niezbędnym warunkiem sukcesu jest ciągłe rozwijanie swojej wiedzy i umiejętności. Książki są dla mnie niesamowitym źródłem inspiracji i użytecznych informacji. Wyobraź sobie, że na kilkuset stronach autor umieszcza wiedzę nabytą przez wiele lat intensywnej pracy i doświadczeń.  A ja mogę to mieć już za kilkadziesiąt złotych, nie muszę wydawać tysięcy złotych na masowe konferencje sprzedażowe, w których oprócz „pompki emocjonalnej” nie ma zbyt wiele praktycznej treści.  Książkę mogę czytać codziennie, budując nawyk ciągłego myślenia kreatywnego. Dzięki temu wpadam na więcej pomysłów i unikam dróg, które już kiedyś ktoś przeszedł i były ślepym zaułkiem.

Dlatego postanowiłem rekomendować Wam lektury, które sam przeczytałem (czasami wielokrotnie) i uważam je za wyjątkowo cenne i przydatne w rozwoju zawodowym i osobistym. Jeśli ktoś z Was będzie zainteresowany zakupem lektury, to przy każdej pozycji umieszczam link do księgarni internetowej.

Jeśli kupicie książkę w wersji ebooka możecie skorzystać bardzo ciekawej darmowej aplikacji na smartfony z systemem Android. Aplikacja nazywa się @Voice Aloud Reader i służy do czytania na głos ebooków. Dla prawidłowego działania tej aplikacji, na urządzeniu musi być zainstalowany moduł przetwarzania tekstu na głos (Text To Speech – TTS). Jeśli brak go na urządzeniu, załaduj ze sklepu Google Play pakiet „Zamiana tekstu na mowę Google”  i następnie głos polski. Aplikacja działa super i umożliwia posiadanie ebooka i audiobooka w jednej cenie.


SPRZEDAŻ

 

Bądź Liderem Albo Odejdź – Adam Kubicki

Na początek trochę prywaty:). Ta książka ma jedno zadanie – pomóc wszystkim, którzy chcą osiągnąć sukces w sprzedaży ubezpieczeń. Starałem się, aby była kompleksowym podręcznikiem, który dotyka wszystkich obszarów aktywności agenta ubezpieczeniowego. Daję w niej rady dotyczące takich kwestii jak: motywacja wewnętrzna w sprzedaży, przełamywanie swoich obaw i lęków, skuteczna komunikacja, poszukiwanie klienta, telefoniczne umawianie spotkań, prowadzenie rozmowy z klientem ze szczególnym uwzględnieniem ubezpieczeń na życie. Książka zawiera również modele rozmowy z klientem przedsiębiorcom dotyczące sukcesji i ubezpieczania wspólników. Na końcu odnajdziecie kilka rozdziałów dotyczących zarządzania zespołem sprzedażowym.     Link do książki

 

Jak przetrwać i odnieść sukces w biznesieJak przetrwać i odnieść sukces w biznesie – Frank Bettger

Moja „Biblia”  sprzedaży ubezpieczeń. To na tej książce wybudowałem najważniejsze umiejętności pozyskiwania klientów. Wiele osób zarzuca tej pozycji, że ma już za dużo lat. Dla mnie jest ponadczasowa. Pisał ją agent ubezpieczeniowy z krwi i kości. Dowiesz się z niej o tym: jak prowadzić rozmowy z klientami, jak radzić sobie z emocjami w sprzedaży, jak organizować pracę i jak poszukiwać klientów. Napisana prostym i przejrzystym językiem.

 

Link do książki       Link do audiobooka mp3       Link do audiobooka cd

 

 

Jak umiejętnie sprzedawać i zwielokrotniać dochodyJak umiejętnie sprzedawać i zwielokrotniać dochody – Frank Bettger

Druga część opowieści Franka Bettgera. Tym razem autor opisuje dokładnie jak pracować z klientami prowadzącymi przedsiębiorstwa. Jest pełna konkretnych przypadków spotkań z klientami. Zawiera kilkaset przydatnych przykładów pytań, które powinniśmy używać w rozmowach handlowych. W książce podane są przykłady formularzy analizy potrzeb klienta, które skutecznie przez wiele lat Frank Bettger stosował na spotkaniach z klientami.  Dzięki tej książce nabrałem pewności siebie w kontaktach z zamożniejszymi klientami.

Link do książki

 

 

Sztuka skutecznej sprzedażySztuka skutecznej sprzedaży – Zig Ziglar

Zig Ziglar to sprzedawca z ogromnym doświadczeniem. W tej książce podaje tyle porad i technik sprzedaży, że aż trudno zliczyć. Brak w niej teoretyzowania, zawiera liczne przykłady komunikacji z klientem.  Dzięki tej książce zacząłem radzić sobie lepiej z obiekcjami klientów. Świetna pozycja książkowa do studiowania treści i wyciągania z niej kolejnych pomysłów na skuteczną sprzedaż.

Link do książki

 

 

 

Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi

Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi – Dale Carnegie

Ponadczasowa książka o budowaniu relacji z ludźmi. Zdecydowanie podstawowa lektura, jeśli zajmujesz się sprzedażą. Choć ma tyle lat, jest aktualna tak długo jak długo nie zmieni się ludzka natura. Jest to książka oparta na opisie konkretnych metod i zasad tworzenia silnych relacji międzyludzkich okraszona dużą ilością przykładów ich wykorzystania . Wszyscy w naszej branży mówią, że klient kupuje człowieka, nie firmę czy produkt. Jeśli również wierzysz, że tak jest, to jest to lektura obowiązkowa, którą musisz koniecznie przeczytać.

Link do książki

 

 

ROZWÓJ OSOBISTY

 

Maksimum osiągnięćMaksimum Osiągnięć – Brian Tracy

Bez wątpienia najlepszy kompleksowy podręcznik sukcesu. Dzięki tej książce zaplanowałem swój rozwój osobisty i korzystając ze wskazówek Briana Tracy osiągnąłem większość moich celów zawodowych i życiowych. Na pewno nie jest to książka „do przeczytania”. Trzeba potraktować ją jak zbiór lekcji do przerobienia, do których trzeba wielokrotnie powracać. Brian Tracy stawia przede wszystkim na skuteczność działania, nie filozofuje i nie zagłębia się w sfery duchowe. Odnajdź wartościowe cele w życiu, zaplanuj strategię ich realizacji i działaj – to podstawowa reguła, którą odnajdziecie w tej lekturze.

Link do ebooka   Link do książki

 

 

Filozofia KaizenFilozofia Kaizen – Robert Maurer

Mam taką teorię, że jakość naszego życia odpowiada jakości naszych nawyków. Ile razy bezskutecznie próbujemy wprowadzić w nasze życie pożyteczne nawyki i ograniczyć te, które nam szkodzą. Robert Maurer napisał podręcznik, który daje nam potężne narzędzia. Dzięki tej książce udało mi się wprowadzić do swojego życia dwa nawyki: regularne uprawianie sportu i naukę języka obcego. Oczywiście metoda, którą opisuje autor jest całkowicie uniwersalna. Do tego jest prosta, „bezbolesna” i nie wymaga siły woli. Wiem, że brzmi to nieprawdopodobnie, ale sprawdziłem to na własnym przykładzie.

Link do książki

 

 

Inteligencja emocjonalnaInteligencja emocjonalna – Daniel Goleman

Ile razy bezskutecznie prowadzimy wewnętrzny dialog, jedna strona mówi zrób to, a druga stara się osiągnąć wręcz odwrotny efekt. Kontrola swoich emocji daje nam możliwość podejmowania racjonalnych i pożytecznych decyzji. Daniel Goleman spędził wiele lat badając naturę emocji i logiki. Dzięki temu powstało przełomowe dzieło, które daje nam zrozumienie procesów myślowych wspomagających osiągnięcie życiowy sukces lub doświadczyć porażki. Po przeczytaniu tej książki zaczyna się z większym zrozumieniem obserwować samego siebie i ludzi dookoła nas. Choć pisana w przystępny sposób, jest bardzo obszerna i wymaga cierpliwości. Nie trzeba czytać jej od deski do deski, Po pierwszej części, która jest niezbędna do zrozumienia tematu, można potem sięgać po poszczególne rozdziały, ponieważ ich tytuły wskazują konkretnie ich zawartość.    Link do książki

 

Siła nawyku – Charles Duhigg

Kolejna książka dotycząca radzenia sobie z nawykami. Tym razem autor daje ogromną liczbę przykładów życia codziennego i biznesowego, pokazujących, że nawyki są głównym źródłem sukcesu lub porażki. Książka wywarła na mnie ogromny wpływ i zmotywowała mnie do jeszcze intensywniejszej pracy nad swoim charakterem. Do tego ma coś, co lubię w tego typu książkach – bardzo ciekawe i inspirujące przykłady. Autor zjechał pół świata w poszukiwaniu historii osiągania niesamowitych wyników powstałych wskutek wprowadzania nowych nawyków w społeczeństwie i biznesie.

Link do książki

 

 

Droga do finansowej wolności

Droga do finansowej wolności – Bodo Schafer

Jednym z najważniejszych elementów naszego życia jest nasza sytuacja finansowa.  Nie tylko jest ważne to, ile zarabiamy, ale również to, ile wydajemy i co robimy z naszymi pieniędzmi. Niestety wiele osób podejmując błędne decyzje wpada w kłopoty finansowe. Ta książka jest praktycznym podręcznikiem wyjścia z problemów. Przeczytanie tej pozycji było dla mnie przełomowe. Zastosowałem większość porad autora i udało mi się zapewnić sobie niezależność finansową, tak jak obiecał.

Link do książki

 

 

 

ZARZĄDZANIE

 

Tworzyć liderów John C. Maxwell

 Tworzyć liderów – John C. Maxwell

Jeśli jesteś w roli osoby budującej zespół sprzedażowy, to twój sukces zależy od sukcesu twoich ludzi. Aby stali się liderami sprzedaży, przed Tobą długa droga. Niestety dużej części menadżerów nie udaje się nigdy dojść do sytuacji, w której osiągają z zespołem wysokie i stabilne wyniki. Autor tej książki w prosty i przejrzysty sposób omawia proces rozwijania przez menadżera członków zespołu, doprowadzający ich do wysokiej wydajności i samodzielności w działaniu.  Zawartość tej książki inspiruje i motywuje do określonych aktywności. Jest oparta na wieloletniej praktyce menadżerskiej autora, okraszona wieloma przykładami i dużą ilością gotowych narzędzi.

Link do książki

 

 

Winning znaczy zwyciężać

Winning znaczy zwyciężać – Jack Welch, Suzy Welch

Uwielbiam tego gościa. Jak dla mnie pierwsza światowa liga menadżerska. Świadczą również o tym sukcesy autora w roli szefa największej firmy na świecie – General Electric. Książka jest zbiorem wywiadów, każdy dotyczy konkretnego tematu z obszaru zarządzania. Co prawda, nie ma zbyt dużo odniesień do małych zespołów, ale poziom inspiracji i mądrości biznesowej jest tak wysoki, że ominięcie tej pozycji to grzech:)

Link do książki

 

 

 

 

Po pierwsze: Złam wszelkie zasady. Co najwięksi menadżerowie na świecie robią inaczejPo pierwsze: Złam wszelkie zasady. Co najwięksi menadżerowie na świecie robią inaczej – Marcus Buckingham Curt Coffman

Uwielbiam książki, które idą pod prąd. Ta jest wręcz rewolucyjna. To zbiór najważniejszych metod zarządzania i rozwijania ludzi, zebranych od najskuteczniejszych menadżerów na świecie. Przydatna zwłaszcza tym liderom, których współpracownicy mają różne role i są na etacie – na przykład biuro multiagencji. Ilość przykładów i historii pozwala w szybki sposób zrozumieć idee, które przekazują nam autorzy. Historie są bardzo ciekawe i wciągające. Pokazują one to, co najlepsi menadżerowie robią inaczej, w odróżnieniu od tego, czego uczą nas uczelnie i klasyczne pozycje książkowe dotyczące zarządzania ludźmi.                                            Link do książki

 

 

ROZWÓJ WŁASNEJ FIRMY

 

Dawaj innym szczęścieDawaj innym szczęście – Tony Hsieh

Wyjątkowa historia. Tony Hsieh zbudował w dziesięć lat firmę wartą miliard dolarów, nie skupiając się na zysku jako podstawowej wartości. Postawił na niezwykły sposób zarządzania relacją z klientem. Do tego poznajemy historię życia autora, która pokazuje, że sukces należy do ludzi niezwykłych,  którzy już będąc dziećmi odróżniają się od swoich rówieśników. Historia autora pokazuje również, że koncentracja na uniwersalnych wartościach może dać wspaniałe wyniki biznesowe.  W drugiej części książka ma charakter podręcznika, który pomaga czytelnikowi zbudować własną koncepcję zarządzania firmą poprzez wartości.

Link do książki