Podcast: Kliknij prawym przyciskiem i wybierz „zapisz link jak”, aby ściągnąć plik MP3.
Subskrypcja: RSS|iTunesAndroid|YouTube Czas nagrania: 00:41:26 Wielkość pliku: 24 MB 

Czym mierzymy sukces w sprzedaży? Zadowoleniem klientów? Na pewno. Przyjaźniami w pracy? Oczywiście. Poziomem rozwoju osobistego? Bez wątpienia tak. Wszystkie powyższe elementy mają ogromne znaczenie. Nie możemy jednak zapomnieć o  rzeczy równie ważnej. A jest nią dochód, który osiągamy ze swojej pracy.  

Niedawno jeden z moich znajomych, który jest  dyrektorem oddziału pewnej firmy ubezpieczeniowej powiedział, że średnia miesięczna prowizja jego agenta wynosi 4000 zł. W pierwszej chwili pomyślałem, że to całkiem dużo. I on przyznał, że jest to jedna z najlepszych średnich w firmie.

Po chwili zastanowienia zacząłem jednak liczyć. Odjąłem od tej kwoty składkę na ZUS, średnie koszty paliwa, telefonu, materiałów biurowych i stwierdziłem, że to, co zostało jest kwotą dużo poniżej wynagrodzenia na przeciętnym etacie.

Oczywiście, jak to bywa ze średnią, w oddziale są na pewno osoby, które zarabiają dużo więcej. Jednak jest też grupa, która zarabia mniej niż 4000 zł.

Skoro masz poświęcić wiele lat swojego życia na rozwijanie swojego biznesu, a będziesz zarabiać kilka tysięcy, to czy na pewno ma to sens? W końcu prowadzenie własnej działalności, a zwłaszcza sprzedaży ubezpieczeń, wymaga ciągłej koncentracji i na pewno nieraz jest stresujące.

Na szczęście istnieje sposób, który pozwala przeskoczyć na wyższe poziomy dochodów. Nie jest prosty i wymaga dużo energii, siły woli i wytrwałości. Mogę również z doświadczenia powiedzieć, że jest to jedyna droga umożliwiająca stały wzrost dochodów.

Mam na myśli docieranie do klientów, którzy zarabiają więcej pieniędzy, a w związku z tym są w stanie kupować więcej ubezpieczeń i na większe kwoty. Dotyczy to zarówno ubezpieczeń na życie, jak i majątkowych.

W końcu powinien zabezpieczyć rodzinę na większe kwoty, posiada również większy majątek od przeciętnej osoby. Różnica prowizji z ubezpieczenia komunikacyjnego między samochodem za 20 tysięcy złotych, a 300 tysięcy złotych jest kolosalna. Jednocześnie zawarcie takiego ubezpieczenia zajmuje mniej więcej tyle samo czasu.

Jeśli chcesz posłuchać moich rozmów z osobami, które zdobywają właśnie takich klientów, to podaję poniżej linki.
Ubezpieczenia majątkowe:
BU1: Jak zdobyć dużego klienta – o swojej drodze do wybitnych osiągnięć w sprzedaży ubezpieczeń opowiada Danuta Sikorska
Ubezpieczenia na życie:
BU5: Jak, mimo wielu lat działalności, uniknąć wypalenia i dalej skutecznie rozwijać swoją sprzedaż – opowiada Jan Krupa 

 

Docierając do takich klientów masz szansę zarobić wielokrotnie więcej w tym samym czasie, co obsługa klienta przeciętnego. Dlatego w tym podcaście zajmuję się tym tematem. Opowiem Ci, czym grozi brak rozwoju zawodowego, co możesz uzyskać, jeśli przestawić się na majętnych klientów i co najważniejsze, jak to zrobić.

Pewny sposób... na zdobycie nowego klienta

 

  • Poznasz najważniejsze metody poszukiwania klientów.
  • Zaczniesz kontrolować i rozwijać swoje dochody.
  • Zapełnisz kalendarz spotkaniami z nowymi klientami.