Podcast: Kliknij prawym przyciskiem i wybierz „zapisz link jako”, aby ściągnąć plik MP3. Subskrypcja: RSS | iTunes Android | YouTube Czas nagrania: 01:03:44 Wielkość pliku: 88 MB W pierwszej chwili rola osoby zarządzającej wydaje się bardzo kusząca. „Ja będę zarządzał, moi ludzie będą sprzedawali”. Często wyobrażenia ludzi są dosyć naiwne. Widzą oczami wyobraźni elegancko ubraną osobę, która siedząc przy biurku, sprawdza na laptopie raporty sprzedażowe. Okazuje się jednak, że być skutecznym menadżerem jest trudniej niż skutecznym sprzedawcą. I większość osób, będących w roli menadżera nie ma poczucia kontroli nad wynikami zespołu i dobrego pomysłu na jego rozwój. Co za tym idzie, często martwią się o swoje dochody, uzależnione bądź co bądź, od innych. Jednak praca menadżera czy dyrektora sprzedaży podlega pewnym regułom i jest oparta na konkretnej wiedzy i umiejętnościach. Jeśli wykonujesz odpowiednie działania i rozwijasz właściwe kompetencje, masz dobry plan i konsekwentnie dążysz do jego realizacji, to sukces musi nadejść. Jednak trzeba wiedzieć, co robić, a czego unikać. Dlatego zaprosiłem do rozmowy wyjątkowego specjalistę od budowania zespołów sprzedażowych w branży ubezpieczeniowej. Grzegorz zaczynał jako agent, zarządzał zespołem w roli menadżera. Później podjął duże wyzwanie i zbudował od zera oddział sprzedażowy jednej z firm ubezpieczeniowych. Jego oddział stał się dosyć szybko jednym z najlepszych w Polsce. I pewnie dlatego Grzegorz awansował na dyrektora regionalnego. W naszej rozmowie poruszamy wiele tematów związanych z rozwijaniem zespołu. Osoby, które zajmują się sprzedażą własną, również odnajdą w podcaście wiele ciekawych informacji o tym, jak trzeba działać, aby stać się liderem sprzedaży. W kontekście prowadzenia zespołu, Grzegorz przekazuje dużo praktycznych informacji związanych z rekrutacją, selekcją, wdrażaniem i prowadzeniem agentów. Jestem pewien, że przekazane wskazówki mogą pomóc wielu osobom w jeszcze skuteczniejszym prowadzeniu zespołu i rozwijaniu sprzedaży. Poniżej zamieszczam przykładowe pytania, które zadałem Grzegorzowi:
  • Jak trafiłeś do branży?
  • Jak wyglądała Twoja droga od początku do dzisiaj?
  • Czy miałeś mentora?
  • Dlaczego poszedłeś w kierunku zarządzania?
  • Kto twoim zdaniem nadaje się na osobę zarządzającą?
  • Jakie są trzy najważniejsze czynności w zarządzaniu zespołem, na których menadżer powinien koncentrować się każdego dnia?
  • Jakie miałeś pierwsze wyzwania jako menadżer zespołu i jak sobie z nimi poradziłeś?
  • Jak szukałeś ludzi do zespołu?
  • Czego szukać w kandydatach, kto się sprawdza w branży?
  • Zbudowałeś oddział praktycznie od zera w krótkim czasie. Jak to się robi?
  • Co doceniają współpracownicy u swojego szefa, a czego nie lubią?
  • Jakie są Twoje trzy najważniejsze zasady współpracy?
  • Co Cię motywuje do pracy?
  • Jak motywujesz/mobilizujesz swoich współpracowników? Czy możesz podać kilka przykładów ze swojej historii, bez imion oczywiście?
  • Co powinien Twoim zdaniem zrobić/ na co postawić menadżer/dyrektor, kiedy zespół dopadła niemoc sprzedażowa?
Jeśli chcesz poczytać więcej o rozwijaniu zespołu, to zapraszam Cię do przeczytania mojego artykułu: >> Żelazne zasady rozwijania zespołu sprzedaży – rekrutować czy męczyć się z motywowaniem? <<<

Pewny sposób... na zdobycie nowego klienta

 

  • Poznasz najważniejsze metody poszukiwania klientów.
  • Zaczniesz kontrolować i rozwijać swoje dochody.
  • Zapełnisz kalendarz spotkaniami z nowymi klientami.