Podcast: Kliknij prawym przyciskiem i wybierz „zapisz link jak”, aby ściągnąć plik MP3.
Subskrypcja: RSS|iTunes| Android|YouTube Czas nagrania: 00:43:42 Wielkość pliku: 25 MB
Czy zdarza Ci się zakończyć rozmowę z klientem, w której klient użył magicznych zwrotów: „Muszę to przemyśleć”, „Chcę się nad tym zastanowić”?
Jeśli tak, to wiesz, że najczęściej nic z tego nie wynika. Większość klientów mówi tak tylko dlatego, żeby wymiksować się z rozmowy z agentem. Tak naprawdę nie zostali przekonani i nie poczuli prawdziwej potrzeby posiadania danego ubezpieczenia.
Twoja skuteczność sprzedażowa zależy głównie od tego, jak prowadzisz rozmowę. Ważne są narzędzia komunikacji, których używasz, twoje aktywne słuchanie i wyciąganie wniosków z tego, co mówi klient.
Pomiędzy poszczególnymi agentami rozbieżność ich skuteczności sprzedażowej może sięgać dużych wartości. Wyobraź sobie, że dwa razy częściej niż dzisiaj zamykasz sprzedaż. O ile zwiększyłyby się Twoje dochody? Nigdy nie ustawaj w ulepszaniu Twoich zdolności sprzedażowych. Pamiętaj, że zawsze jest coś, co można w Twoim stylu prowadzenia rozmowy z klientem poprawić.
Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak osiągnąć 50% skuteczności sprzedażowej zajrzyj tutaj:
Wiele badań naukowych pokazuje, że nauka na błędach ma dużą wartość. Przykłady niewłaściwych zachowań czy sposobów działania zapadają głęboko w naszej pamięci i stają się pewnego rodzaju zestawem alarmowym. W sytuacji, kiedy działam w sposób niewłaściwy, następuje szybkie przypomnienie sobie mentalnej etykiety, która wcześniej została mu nadana i w głowie pojawia się sygnał ostrzegawczy.
Dlatego w tym odcinku podcastu zajmuje się przede wszystkim najczęstszymi błędami w sprzedaży ubezpieczeń. Wiele osób uważa, że sprzedaż, to po prostu rozmowa z klientem. Nie trzeba uczyć się tego, jak rozmawiać, każdy przecież to potrafi, ponieważ jest to czynność, którą wykonujemy prawie od początku naszego życia.
Gdyby skuteczne wpływanie na innych było takie proste, to na świecie nie było żadnych konfliktów, rodziny żyłyby w zgodzie, a rozwody byłby rzadkością. To właśnie błędy w komunikacji są głównym źródłem animozji i nieporozumień. Błędy, które opisuję w tym nagraniu są bardzo częstym gościem rozmów handlowych. Czasami agenci nie mają świadomości, że dane zachowanie obniża ich skuteczność sprzedażową, a czasami wiedzą, że robią źle, ale nie mają pomysłu na to, jak mogliby zrobić to inaczej.
Jestem ciekaw, ile opisanych błędów odnajdziesz w swoim obecnym stylu pracy z klientem. Mam nadzieję, że jak najmniej😉. Jeśli jednak coś tam odnajdziesz, to nie przejmuj się, stare nawyki zawsze można zstąpić nowymi.
Pewny sposób... na zdobycie nowego klienta
- Poznasz najważniejsze metody poszukiwania klientów.
- Zaczniesz kontrolować i rozwijać swoje dochody.
- Zapełnisz kalendarz spotkaniami z nowymi klientami.