Podcast: Kliknij prawym przyciskiem i wybierz „zapisz link jak”, aby ściągnąć plik MP3.
Subskrypcja: RSS|iTunesAndroid|YouTube Czas nagrania: 00:51:16 Wielkość pliku: 30 MB

Mówi się, że każdy klient ma swój ulubiony typ agenta. Jeśli już komuś odmówił, to nie oznacza, że odmówi następnym. Raz na jakiś czas słyszę zdanie: Wybrał inną firmę. Pomijając sytuację, w której klient jest typem analityka i faktycznie skupił się w stu procentach na jakości ubezpieczenia, w większości przypadków wybiera osobę sprzedającą.

Ten wybór podyktowany jest wieloma czynnikami. Wiedza, profesjonalizm, to na pewno jedne z najważniejszych. Jednak nie wolno zapominać, że równie ważny jest element dopasowanie osobowości. Mówiąc krótko, podobieństwa się przyciągają, a różnice odpychają. Jeśli klient nie złapie „chemii” z agentem, rzadko kiedy dochodzi do zakupu.

Ważne jest również umiejętne budowanie relacji z klientem. Więcej na ten temat dowiesz się tutaj:

>>> Co zrobić, żeby zbudować z klientem silną i trwałą relację <<<

W kontekście osobowości potrafimy się różnić tak bardzo, jakbyśmy byli reprezentantami różnych planet. Nie dotyczy to tylko sposobów komunikowania się, ale również stylu myślenia. 

Dlatego tak ważna jest umiejętność rozpoznania typu osobowości klienta i dopasowania swojego zachowania do tego, co wykryliśmy. W tym odcinku podcastu opowiem Ci o tym:

  • Czym charakteryzują się cztery główne typy osobowości.
  • Jak rozpoznać, jaką mieszankę typów reprezentuje klient.
  • Co zrobić, żeby wykorzystać tę wiedzę do zwiększenia swojej skuteczności sprzedażowej.

Pewny sposób... na zdobycie nowego klienta

 

  • Poznasz najważniejsze metody poszukiwania klientów.
  • Zaczniesz kontrolować i rozwijać swoje dochody.
  • Zapełnisz kalendarz spotkaniami z nowymi klientami.