Podcast: Kliknij prawym przyciskiem i wybierz „zapisz link jak”, aby ściągnąć plik MP3.
Subskrypcja: RSS|iTunesAndroid|YouTube Czas nagrania: 01:03:06 Wielkość pliku: 36 MB

Czy straciłeś kiedyś potencjalnego klienta mając poczucie, że miałeś go w zasięgu ręki? Do tej pory zastanawiasz się, co można było zrobić inaczej? Jeśli tak, to ten odcinek podcastu jest dla Ciebie.

Kiedy zastanowimy się nad tym, w jaki sposób wywieramy wpływ na drugiego człowieka, to dochodzimy do wniosku, że służy do tego głównie rozmowa. Ponieważ taka rozmowa ma określony cel, nazywamy ją komunikacją między sprzedawcą a  klientem.

Zastanów się chwilę nad swoim początkowym nastawieniem w sytuacji kontaktu z osobą, która zajmuje się sprzedażą. Z pewnością nie odkrywasz się całkowicie, jesteś podświadomie choć trochę nieufny i co najważniejsze, dość szybko oceniasz i wydajesz wyrok. Wielu doradców nie wie, że mimo dalej prowadzonej rozmowy (lub ich monologu) klientów już zdecydował.

Piszę o tym, żeby podkreślić wagę jakości komunikacji po stronie doradcy. Jeśli będzie zachowywał się w niewłaściwy sposób, używał odpychającego stylu wypowiedzi, zadawał niewłaściwe pytania to nie ma szans na przekonanie klienta.

Można więc powiedzieć, że w wielu przypadkach kontaktu z klientem nie wystarczą  umiejętności prowadzenia rozmowy, które nabyliśmy w trakcie wychowania, chodzenia do szkoły itd. Jeśli chcesz zwiększyć swoją skuteczność sprzedażową to musisz rozwijać swoje umiejętności komunikacyjne. Pamiętaj, że sprzedaż to w dziewięćdziesięciu dziewięciu procentach rozmowa.

Rozwijaniem wiedzy na ten temat zajmujemy się już od starożytności. Przykładem może być podział na różne typy osobowości stworzony przez Hipokratesa. Jeśli chcesz dowiedzieć się czegoś więcej na ten temat, to kliknij poniższy link:  >>> Jak wpłynąć na decyzję klienta poprzez rozpoznanie typu osobowości <<<

 

W ostatnich latach bada się przede wszystkim różne metody wywierania wpływu na ludzi. Powstało wiele książek i kursów na ten temat. Przez pewien czas mocno interesowałem się tym tematem. Oczywiście poznaną wiedzę starałem się wdrożyć w moje działanie. Niektóre z tych metod potwierdziły swoją skuteczność bardziej, inne mniej.

Efektem moich działań jest dziesięć najbardziej skutecznych metod wywierania wpływu. Pamiętajmy, że nie chodzi tutaj o manipulacje mającą zrobić komuś krzywdę. Chodzi tu o sytuację, kiedy trzeba pomóc klientowi w podjęciu decyzji, która nie jest łatwa, a jest dla niego pożyteczna. Zakup ubezpieczenia jest tego przykładem. Wydatek boli, przyjemności z tego żadnej, ale jak coś się wydarzy, to każdy cieszy się, że ma możliwość skorzystania z odszkodowania.

W tym podcaście:

  • Tłumaczę na czym polega różnica między pozytywnym wywieraniem wpływu a manipulacją.
  • Opisuję dokładnie dziesięć metod, które w największym stopniu przydadzą Ci się w sprzedaży ubezpieczeń.
  • Przedstawiam ich praktyczne zastosowania w rozmowach z klientami.

Pewny sposób... na zdobycie nowego klienta

 

  • Poznasz najważniejsze metody poszukiwania klientów.
  • Zaczniesz kontrolować i rozwijać swoje dochody.
  • Zapełnisz kalendarz spotkaniami z nowymi klientami.