Podcast: Kliknij prawym przyciskiem i wybierz „zapisz link jak”, aby ściągnąć plik MP3.
Subskrypcja: |Spotify|RSS|iTunes|Android|YouTube|Czas nagrania: 00:43:58 Wielkość pliku: 60,4 MB

Kontakt telefoniczny, którego celem jest umówienie spotkania z potencjalnym klientem to, jak wiemy, bardzo ważny element pracy agenta ubezpieczeniowego. Przy obecnym rynku ubezpieczeń tylko duża liczba nowych spotkań jest gwarancją sukcesu w sprzedaży.

TELEFONOWANIE TO WAŻNY ELEMENT PRACY AGENTA

Minęły bezpowrotnie czasy, kiedy odbywając kilka spotkań w tygodniu, osiągało się dobre wyniki. Obecny rynek wymaga dużej aktywności i co najmniej dwóch nowych spotkań dziennie! I tu często blokadą okazuję się właśnie telefon. W swojej pracy trenera spotkałem wielu wspaniałych agentów, którzy mieli ogromny potencjał i możliwości, ale od fantastycznych wyników sprzedaży oddzielał ich problem telefonu. A to właśnie najsłabszy punkt ustala wyniki, które osiągniesz we wszystkich innych dziedzinach! Warto, aby każdy agent spojrzał przez chwilę na swoją codzienną pracę i zadał sobie kilka pytań:

  • Jak często dzwonię do potencjalnych klientów (czy jest to np. 1,5 godz. dziennie)?
  • Ile czasu powinienem dzwonić każdego dnia, żeby mój kalendarz nie zawierał pustych miejsc, tylko spotkania z klientami?
  • Jakie jest moje nastawienie do telefonowania?
  • Co odczuwam, kiedy siadam przed telefonem, żeby umówić nowe spotkania?
  • Jak często zdarza mi się nie wykonać wcześniej zaplanowanej sesji telefonicznej? Jakie są tego powody?
  • O czym myślę, wykonując sesję telefoniczną? I w końcu:
  • Czy telefonowanie sprawia mi przyjemność?

DLACZEGO NASTAWIENIE WPŁYWA NA TWOJĄ SKUTECZNOŚĆ W TELEFONOWANIU

Na pewno każdy chciałby osiągać ponadprzeciętne wyniki w sprzedaży, być jednym z najlepszych sprzedawców w swojej firmie i nie martwić się swoją sytuacją finansową. Pamiętaj, jeśli w twojej pracy są czynności, których nie lubisz i od których uciekasz, nie masz szans na trwały sukces. Wyobraź sobie słynnego malarza, który nie lubił malować albo kompozytora, który uciekał od komponowania. W rzeczywistości jest to niemożliwe. Twoja praca powinna cię pasjonować na każdym jej etapie i w każdym szczególe. Co w takim razie zrobić, żeby wzbudzić tego typu postawę u siebie samego? Czy jest to możliwe? Czy u każdego?

Chcesz dowiedzieć się, jak możesz legalnie pozyskiwać klientów przez telefon. Zajrzyj tutaj:
CZY W DOBIE OBECNYCH REGULACJI PRAWNYCH MOŻESZ POSZUKIWAĆ KLIENTÓW PRZEZ TELEFON? – PODSUMOWANIE PRZEPISÓW I MOJE WSKAZÓWKI

 

Oczywiście podstawową sprawą jest chęć zmiany i wiara, że jest to możliwe. Osoba, która nie uwierzy, że może polubić telefonowanie do klientów, z góry zapewnia sobie porażkę. A przecież paląc pierwszego papierosa w życiu na pewno trudno uwierzyć, że kiedyś polubi się smak i zapach palonego tytoniu. Dzieci nie lubią wielu potraw, które potem zjadają ze smakiem jako dorośli itd. i itd. Pomogę Ci uwierzyć, że jesteś w stanie wprowadzić każdą zmianę do swojego nastawienia.

WAGA PODŚWIADOMOŚCI W REALIZACJI TELEFONÓW DO KLIENTÓW

W każdym z nas oprócz świadomego stanu umysłu istnieje również umysł podświadomy. Można powiedzieć, że przez całe życie programujemy swoją podświadomość, przekazując jej różne informacje i odczucia poprzez wpływ otoczenia zewnętrznego i świat naszych myśli. To, co słyszymy dookoła, czytamy i myślimy, współtworzy program działania naszej psychiki. Jeśli się czegoś boję, np. nieznanych psów, to dlatego, że sam przeżyłem kiedyś niemiłą przygodę lub dlatego, że usłyszałem o tym w telewizji lub od znajomego. Jak widać, nie trzeba czegoś przeżyć, żeby się tego bać. A obawa jest emocją, która powstaje poprzez odpowiednio zaprogramowaną podświadomość.

Podświadomość oprócz sterowania emocjami i odruchami kontroluje również pracę organizmu i poziom energii fizycznej i psychicznej. Przypominam sobie historię o starszej pani, która widząc, jak jej 40-letnigo syna przygniata naprawiany przez niego samochód, wbiegła do garażu i podniosła cały samochód, tak że mężczyzna mógł się wydostać. Myślę, że każdy z nas goniony przez stado głodnych wilków mógłby osiągnąć zadziwiające wyniki w biegu na czas, albo w prędkości wspinania się na drzewo. Te przykłady to dowód na to, że podświadomość w pewnych sytuacjach może dodać nam potrzebną dawkę energii. Ten system działa też w drugą stronę. Jeśli mamy wykonać czynność, której nie lubimy lub nasza podświadomość ma zakodowane, że jest to czynność nieprzyjemna, będzie starała się robić wszystko, aby od tej czynności nas odciągnąć.

Jeżeli nie przekona nas na etapie dialogu wewnętrznego (np. mogę to zrobić później) to jest w stanie odebrać nam energię życiową, tak żebyśmy poczuli się zmęczeni i odłożyli działanie na kiedy indziej. Skrajnym przypadkiem negatywnego działania podświadomości na energię organizmu jest historia pracownika, który zamknięty przypadkiem na cały weekend w nieczynnej chłodni uwierzył, że zamarznie i faktycznie w poniedziałek znaleziono go martwego w chłodni z listem pożegnalnym w dłoni.

SKUTECZNE POMYSŁY NA DOBRE NASTAWIENIE PRZY TELEFONOWANIU

Mam nadzieję, że jesteś już przekonany o wadze nastawienia w sprzedaży ubezpieczeń. Ważne jest to, żebyś znalazł sposób na siebie. Dlatego zestaw porad i metod dotyczących motywowania się do telefonowania zawarłem w podcaście dołączonym do tego tekstu. Zapraszam Cię do jego wysłuchania i oczywiście skorzystania z pomysłów, które w nim przedstawiam. W ten sposób zwiększysz swoją motywację, następnie działanie i na końcu oczywiście pojawią się jeszcze lepsze wyniki Twojej pracy. Czego Ci serdecznie życzę.

Pewny sposób... na zdobycie nowego klienta

 

  • Poznasz najważniejsze metody poszukiwania klientów.
  • Zaczniesz kontrolować i rozwijać swoje dochody.
  • Zapełnisz kalendarz spotkaniami z nowymi klientami.