Podcast: Kliknij prawym przyciskiem i wybierz „zapisz link jako”, aby ściągnąć podcast jako plik MP3.
Subskrypcja: RSS | iTunes | Android Czas nagrania: 01:00:17 Wielkość pliku: 83,3 MB
Największą wartością dla firmy i jej rentowności są zdobyci klienci i ich potrzeby. Z tym zdaniem nikt, kto zajmuje się biznesem, nie będzie dyskutował. Niestety świadomość tego faktu nie oznacza, że każdy właściciel firmy umie ten potencjał właściwie wykorzystać. A może na szczęście, dla tych, którzy jako nieliczni umieją profesjonalnie wdrożyć sprzedaż krzyżową. Co oznacza słowo profesjonalnie? Spójrzmy na kilka cech związanych z sukcesem wdrażania sprzedaży nowej oferty:
- Nowa oferta jest starannie dobrana i odpowiada realnym potrzebom klientów firmy.
- Nowa oferta reprezentuje najwyższą jakość na rynku w swojej kategorii, a dochód z niej wynikający jest czynnikiem drugorzędnym.
- Nowa oferta łączy się z podstawową działalnością i pasuje do jej klimatu. Jest jakby uzupełnieniem, a nie ofertą „od czapy”.
- Ścieżka proponowania/sprzedaży nowej oferty nie jest agresywna i nie zniechęca klientów do firmy.
- Pracownicy/współpracownicy są pozytywnie nastawieni do oferowania nowych rzeczy i nauczeni właściwej pracy z klientem.
- W firmie powstał sensowny system motywujący pracowników/współpracowników do oferowania klientom nowych rzeczy.
Niestety, większość prób wdrożenia sprzedaży nowej oferty kończy się mizernym skutkiem. Zazwyczaj dlatego, że brakuje jednego z powyżej wymienionych elementów lub jest przeprowadzany w niewłaściwy sposób. Okazuje się, że często największym problemem jest nastawienie pracowników/współpracownikiem do „nowego”.
Dlatego zaprosiłem do rozmowy Tomasza i Annę z firmy ATM. Są to nieliczni reprezentanci sukcesu w łączeniu kilku obszarów doradztwa w ramach jednej firmy. A co więcej, działają w Ełku, czyli relatywnie niewielkiej miejscowości, co w żaden sposób nie wpływa negatywnie na ich wyniki i rozwój firmy.
Biuro firmy ATM w Ełku
Już wchodząc do biura firmy ATM rzuca się w oczy profesjonalny wystrój wnętrza, kolory firmowe i uśmiechnięci pracownicy. Jednak najważniejszy element sukcesu właścicieli jest związany z ich sposobem zarządzania firmą. Udało się im stworzyć ducha zespołu, wysokiej jakości relacje ze swoimi pracownikami i jednocześnie zachować wysoką jakość pracy z klientem.
Dzięki wysłuchaniu naszej rozmowy dowiesz się:
- Jak powstała firma i na czym oparte jest jej źródło sukcesu.
- Jak skutecznie implementować nową ofertę do firmy.
- Jak skutecznie zachęcić pracowników do wykorzystywania nowych szans sprzedażowych w pracy z klientem.
- Jak tworzyć ducha zespołowości i pozytywną atmosferę w pracy.
- Jak skutecznie motywować swoich pracowników do nowych działań.
Jeśli chcesz poczytać więcej o uruchamianiu motywacji pracowników ⇒ Co tak naprawdę motywuje pracownika |
Proszę Cię również o krótki (dosłownie kilka słów) komentarz. Jestem bardzo ciekaw jakie masz przemyślenia po wysłuchaniu mojej rozmowy z Tomaszem i Anną. Chętnie również odpowiem na wszystkie dodatkowe pytania. Zachęcam również do dzielenia się podcastem ze znajomymi. Poniżej masz odpowiednie ikony do kliknięcia.
Pewny sposób... na zdobycie nowego klienta
- Poznasz najważniejsze metody poszukiwania klientów.
- Zaczniesz kontrolować i rozwijać swoje dochody.
- Zapełnisz kalendarz spotkaniami z nowymi klientami.