Podcast: Kliknij prawym przyciskiem i wybierz „zapisz link jak”, aby ściągnąć plik MP3.
Subskrypcja: |Spotify|RSS|iTunes|Android|YouTube|Czas nagrania: 01:17:58 Wielkość pliku: 106 MB

JAK WYGLĄDA DROGA DO SUKCESU W BRANŻY UBEZPIECZENIOWEJ?

Zazwyczaj są dwa style rekrutowania osób na stanowisko agenta ubezpieczeniowego. Pierwszy z nich określa tę pracę jako łatwą, szybką i przyjemną, a drugi koncentruje się na trudzie w zdobywaniu klienta i konieczności wieloletniego oczekiwania na prawdziwy sukces. Historie wielu agentów wskazują, że dróg do sukcesu jest zdecydowanie więcej niż dwie powyższe teorie. Praca agenta jest pewnego rodzaju testem na charakter i osobowość człowieka. Ta dziedzina biznesu jest interdyscyplinarna, co oznacza, że aby osiągnąć wymierny sukces, trzeba łączyć w swoim zachowaniu, sposobie myślenia i działaniu wiele elementów.

RELACYJNOŚĆ AGENTA

Jednym z tych elementów jest relacyjność i łatwość w nawiązywaniu kontaktów. Tradycyjne wychowanie raczej nie wzmacnia naszej pewności siebie. Zazwyczaj jesteśmy sztorcowani i krytykowani przez swoje środowisko, poczynając od rodziny, a na szkole kończąc. Kiedy po takiej indoktrynacji trafiamy do branży ubezpieczeniowej, zderzamy się z koniecznością wyjścia ze swojej skorupy. Przecież, żeby zdobyć nowego klienta, trzeba narazić się na możliwość odmowy i wystawić swoją osobę na ocenę formułowaną przez innych ludzi. To dla wielu jest zbyt stresujące.
Efektem tego jest ucieczka od aktywności i poszukiwania nowych klientów. Taka postawa na szczęście nie jest trwała i można nad nią pracować. W końcu strach przed oceną został nam wprogramowany przez otoczenie. Zmiana środowiska, ale przede wszystkim decyzja, że chcę zmienić swoją sytuację na lepsze, jest podstawą prawdziwego sukcesu. Kiedy odważymy się na działania, których do tej pory unikaliśmy, nasza sytuacja może szybko się poprawić.

OSOBISTE WARTOŚCI AGENTA

Oprócz relacyjności ogromny wpływ na wyniki sprzedaży mają osobiste wartości agenta. Chodzi o to, jak traktuje swoich klientów, czy jest uczciwy, rzetelny i odpowiedzialny. To klucz do ich serc. To dzięki takiej postawie powodujemy, że klienci nie tylko wracają, ale zaczynają nas rekomendować. Jeśli jednak jesteśmy leniwi i nieodpowiedzialni, to rynek szybko zaczyna nas weryfikować. Ważny element spełniający zasadę wartości to wiedza merytoryczna, która zawsze jest podstawą jakościowej pracy z klientem. Znajomość warunków ogólnych, procedur i produktów konkurencji jest bardzo pomocna, a właściwie niezbędna do budowania trwałych relacji z klientami. Wiele osób o tym zapomina, licząc na to, że bycie miłym i sympatycznym wystarczy. Warto pamiętać, że klient, który otrzymuje odpowiedź na wszystkie swoje pytania, szybką i pewną, to klient, który czuje się bezpiecznie w kontakcie z agentem. Ma on poczucie, że może zawsze na niego liczyć i że agent szybko i profesjonalnie rozwiąże jego problemy.

PROFESJONALNY SERWIS I OBSŁUGA KLIENTA

Ostatnia rzecz, o której warto wspomnieć, to profesjonalny serwis i obsługa klienta. Być może jesteś osobą, która uwielbia dreszczyk emocji przy podpisaniu nowej umowy i zdobywaniu nowego klienta. Pamiętaj jednak, że nie liczy się tylko jego zdobycie, ale również utrzymanie w portfelu klientów. Czasami słyszę historie o tym, jak agent przez kilka lat z rzędu nie kontaktował się ze swoim klientem. Myślę sobie wtedy, że jest to niedopuszczalne, nie tylko ze względu na odpowiedzialność, jaką niesie ze sobą nasze doradztwo, ale również i od strony biznesowej. Częsty kontakt z klientem nie tylko gwarantuje utrzymanie dotychczasowych umów ubezpieczeniowych przez niego, ale jest również szansą na nową sprzedaż i na polecenia.

Chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak stać się liderem sprzedaży ubezpieczeń? Zajrzyj tutaj:
BU48: JAK WEJŚĆ NA WYŻSZY POZIOM SPRZEDAŻY UBEZPIECZEŃ — CZTERY STRATEGIE LIDERÓW BRANŻY

PRZYKŁAD SUKCESU W SPRZEDAŻY UBEZPIECZEŃ

Wszystkie elementy, które wymieniłem powyżej, spełnia w swojej pracy gość mojego podcastu. Agnieszka jest agentem, który skupia się na budowaniu wieloletnich relacji z klientami, rozwijaniu swojej wiedzy i umiejętności oraz na spełnianiu zasady uczciwości i solidności w pracy. W przypadku mojego gościa efekty tej koncentracji przeszły najśmielsze oczekiwania. W ciągu kilku lat Agnieszka stała się jednym z najlepszych agentów ubezpieczeniowych w Polsce, nie tylko pod kątem dochodów, ale również pod kątem ilości zdobytych klientów oraz ich jakości.

Jej historia pokazuje, że nie potrzeba 20 lat w branży ubezpieczeniowej, żeby wreszcie poczuć, iż warto było tu się pojawić. Do osiągnięcia pierwszej kwalifikacji do MDRT (organizacja zrzeszająca najlepszych agentów ubezpieczeń na życie na świecie) wystarczyło Agnieszce 3 lata. Oczywiście w życiu nie ma nic za darmo. Ceną za sukces jest czas, który musimy poświęcić na jego osiągnięcie. Zawsze mamy dwa wyjścia: pracować lekko przez całe życie i jednocześnie borykać się typowymi problemami przeciętnego człowieka lub skupić się na rozwoju zawodowym i przez kilkanaście lat intensywnej pracy zabezpieczyć finansową przyszłość swoją i rodzinę.

Każdy z nas decyduje, którą drogą podąży i los ma z niewiele z tym wspólnego, choć wiele osób chciałoby sobie tak wytłumaczyć swoją bieżącą sytuacji. Pomijając skrajnie niekorzystne wydarzenia takie jak poważna choroba czy skutki wypadku, każdy z nas może mądrymi decyzjami i intensywną pracą dojść tam, gdzie pragnie. Przypadek Agnieszki jest na to najlepszym dowodem.

Poniżej możesz odwiedzić stronę Agnieszki, jej profil na LinkedIn i poczytać o niej w artykule Kuriera Porannego.

https://agnieszkapoplawska.pl/

https://www.linkedin.com/in/agnieszka-pop%C5%82awska-28693a181/?originalSubdomain=pl

https://poranny.pl/bialostoczanka-agnieszka-poplawska-w-gronie-najlepszych-agentow-ubezpieczeniowych-na-swiecie/ar/c3-14033457

Pewny sposób... na zdobycie nowego klienta

 

  • Poznasz najważniejsze metody poszukiwania klientów.
  • Zaczniesz kontrolować i rozwijać swoje dochody.
  • Zapełnisz kalendarz spotkaniami z nowymi klientami.